Меню сайту
Калькулятор
Статистика

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА для 1 класу Артемівського НВК

ПОГОДЖЕНО:

на засіданні педагогічної ради Артемівського навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Печенізької районної ради Харківської області від 24 травня 2018 року протокол № 7

Голова педагогічної ради Артемівського навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Печенізької районної ради Харківської області

______________ /В.В. Щеголяєва/

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор Артемівського навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Печенізької районної ради Харківської області

_____________ /В.В. Щеголяєва/

Наказ від 25 травня 2018 року №

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

для 1 класу

Артемівського навчально-виховного комплексу

«дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Печенізької районної ради Харківської області

на 2018/2019 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

Артемівка, 2018

І. Загальні положення освітньої програми для 1 класу Артемівського навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Печенізької районної ради Харківської області на 2018/2019 навчальний рік

   Освітня програма для 1 класу Артемівського навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Печенізької районної ради Харківської області (далі – Артемівський НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів») складена на основі Типової освітньої програми для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої авторським колективом під керівництвом О.Я. Савченко, затвердженої Колегією Міністерства освіти і науки України 22 лютого 2018 року.

   Дана освітня програма водиться в дію із 2018/2019 навчального року для 1 класу Артемівського НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів».

   Освітню програму для 1 класу Артемівського НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів» розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Державного стандарту початкової освіти.

   Освітня програма для 1 класу визначає:

загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення які подані в рамках навчального плану (таблиця 1);

очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм; пропонований зміст навчальних програм, які мають гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України» і розміщені на офіційному веб-сайті МОН);

вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою для учнів 1 класу;

перелік освітніх галузей освітньої програми;

форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

ІІ. Загальний обсяг навчального навантаження та тривалість і взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін

   Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1 класу Артемівського НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів» складає 805 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальному плані Артемівського НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів».

   Реалізація освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту здійснюється через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні та варіативну складову. Програми інваріантного складника Базового навчального плану є обов’язковими для використання.

   Повноцінність початкової освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов'язковому порядку фінансуються з відповідних бюджетів.

   Мовою навчання у Артемівському НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів» є українська мова, тому навчання у системі загальної середньої освіти учнів 1 класу здійснюється за навчальним планом шкіл з українською мовою навчання (таблиця 1).

   Початкова освіта передбачає поділ на два цикли – 1–2 класи і 3–4 класи, що враховують вікові особливості розвитку та потреб дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у їхніх досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти.

   Програму побудовано із врахуванням таких принципів:

- дитиноцентрованості і природовідповідності;

- узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;

- науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;

- наступності і перспективності навчання;

- взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;

- логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;

- можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси;

- творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;

- адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

   Враховуючи інтегрований характер компетентності, у процесі реалізації освітньої програми рекомендується використовувати внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів початкової освіти та переносу умінь у нові ситуації.

   У 1 класі Артемівського НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів» відповідно до наповнюваності класів не здійснюється поділ класу на групи при вивченні окремих предметів відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за № 229/6517).

   При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 1 класі – 35 хвилин.

   Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

   Навчальний час, передбачений на варіативну складову використовується на підсилення предметів інваріантної складової, запровадження факультативів.

ІІІ. Очікувані результати навчання здобувачів освіти

   Зміст програми має потенціал для формування у здобувачів таких ключових компетентностей:

1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

2) здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;

3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;

6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;

7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;

8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;

9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;

10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

   Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

ІV. Вимоги до здобувачів освіти, які здійснюватимуть навчання за освітньою програмою для учнів 2-4 класів

   Вимоги до дітей, які розпочинають навчання у початковій школі, мають враховувати досягнення попереднього етапу їхнього розвитку.

   Період життя дитини від п’яти до шести (семи) років (старший дошкільний вік) визначається цілісною зміною її особистості, готовністю до нової соціальної ситуації розвитку. Пріоритетом цього процесу є формування і розвиток базових особистісних якостей дітей: спостережливості, допитливості, довільності поведінки, міжособистісної позитивної комунікації, відповідальності, діяльнісного і різнобічного освоєння навколишньої дійсності та ін. Потенційно це виявляється у певному рівні готовності дитини до систематичного навчання – фізичної, соціальної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, творчої.

   Зберігаючи наступність із дошкільним періодом дитинства, початкова школа забезпечує подальше становлення особистості дитини, її фізичний, інтелектуальний, соціальний розвиток; формує здатність до творчого самовираження, критичного мислення, виховує ціннісне ставлення до держави, рідного краю, української культури, пошанування своєї гідності та інших людей, збереження здоров’я.

   1 клас Артемівського НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів» - це клас загального розвитку. Інклюзивне навчання у закладі не здійснюється у зв’язку із відсутністю учнів з особливими освітніми потребами, інвалідністю, тощо. У разі виникнення потреби, у Артемівському НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів» гарантоване запровадження індивідуального, інклюзивного навчання, та інших форм здобуття початкової середньої освіти.

V. Перелік освітніх галузей

   Освітню програму для 1 класу Артемівського НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів» укладено за такими освітніми галузями:

Мовно-літературна

Іншомовна

Математична

Я досліджую світ (природнича, громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

Технологічна

Інформатична

Мистецька

Фізкультурна

   Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань Артемівського НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів». Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предмета «Фізична культура», а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчального плану. Змістове наповнення предмета «Фізична культура» сформовано з варіативних модулів відповідно до статево-вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази Артемівського НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів».

   Для недопущення перевантаження учнів можливе врахування їх навчання в закладах освіти іншого типу (художніх, музичних, спортивних школах тощо). Так, за рішенням педагогічної ради при оцінюванні учнів дозволяється враховувати результати їх навчання з відповідних предметів (музика, фізична культура та ін.) у позашкільних закладах.

   Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.

VІ. Форми організації освітнього процесу

   Гранична наповнюваність класів Артемівського НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів» відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» не перевищує нормативної (30 осіб).

   Навчальний план зорієнтований на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем в одну робочу зміну.

   Основними формами організації освітнього процесу у Артемівському НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів» є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час.

   Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

   Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

   Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів здійснюються на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання. За цих умов контрольно-оцінювальна діяльність набуває для здобувачів формувального характеру. Контроль спрямований на пошук ефективних шляхів поступу кожного здобувача у навчанні, а визначення особистих результатів здобувачів не передбачає порівняння із досягненнями інших і не підлягає статистичному обліку з боку адміністративних органів.

   Упродовж навчання в початковій школі здобувачі освіти опановують способи самоконтролю, саморефлексії і самооцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції.

   Навчальні досягнення здобувачів освіти у 1 класі підлягають вербальному, формувальному оцінюванню.

VІІ. Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти

   Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

кадрове забезпечення освітньої діяльності;

навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

якість проведення навчальних занять;

моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності;

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища Артемівського НВК «ДНЗ - ЗОШ І-ІІІ ступенів»;

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

 

Таблиця 1 до освітньої програми для учнів 1 класу Артемівського НВК «ДНЗ – ЗОШ І-ІІІ ступенів» Типовий навчальний план

 

 

Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Сентябрь 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Корисні Посилання