ІV. ОСНОВНІ ПРОЦЕДУРИ ВИВЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В КЗ «АРТЕМІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ»
4.1. Основними процедурами вивчення якості освітньої діяльності в КЗ «Артемівський ліцей» визначено:
- система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти;
- оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
- внутрішній моніторинг якості освіти;
- самооцінювання освітньої діяльності.
4.2. Система оцінювання навчальних досягнень учнів включає:
- критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;
- інформування здобувачів освіти про критерії, правила, процедури оцінювання навчальних досягнень, вимоги до оцінювання різних видів робіт;
- вимірювання рівня оволодіння учнями ключовими компетентностями відповідно до ст. 12 Закону України «Про освіту», Концептуальних засад реформування середньої школи «Нова українська школа»;
- використання поточного, тематичного, підсумкового та формувального оцінювання;
- залучення учнів до взаємооцінювання та самооцінювання навчальної діяльності та навчальних досягнень;
- справедливість та об’єктивність оцінювання навчальної діяльності учнів та їх навчальних досягнень.
4.3. Результатами освітньої діяльності здобувачів освіти на всіх етапах освітнього процесу є сформовані компетентності.
4.4. Вимоги до обов’язкових результатів навчання визначаються з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладено ключові компетентності.
До ключових компетентностей належать:
- вільне володіння державною мовою,
- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
- математична компетентність;
- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
- інноваційність;
- екологічна компетентність;
- інформаційно-комунікаційна компетентність
- навчання впродовж життя;
- громадянські та соціальні компетентності;
- культурна компетентність;
- підприємливість та фінансова грамотність.
4.5. Оцінювання якості знань здобувачів освіти здійснюється відповідно до «Загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти», які в обов’язковому порядку розміщені на веб-сторінці закладу освіти, які виходять із чинних нормативно-правових актів в освіті на даний період.
4.6. Критерії оцінювання навчальних досягнень реалізуються в нормах оцінок, які встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок, що оцінюються, та показником оцінки в балах.
4.7. Навчальні досягнення здобувачів у 1-2 класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню, у 3-4 – формувальному та підсумковому (бальному) оцінюванню.
Формувальне оцінювання учнів 1 класу проводиться відповідно до Методичних рекомендацій щодо формувального оцінювання учнів 1 класу
(листи Міністерства освіти і науки України №2.2-1250 від 18.05.2018 та №2.2-1255 від 21.05.2018).
Формувальне оцінювання учнів 2 класу проводиться відповідно до Методичних рекомендацій щодо формувального оцінювання учнів 2 класу (наказ Міністерства освіти і науки України №1154 від 27.08.2019).
4.8. Підсумкове оцінювання передбачає зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою. Здобувачі початкової освіти проходять наприкінці 4 класу державну підсумкову атестацію, яка здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та (або) якості освіти.
4.9. Оцінювання навчальних досягнень здійснюється:
учнів 3-4 класів НУШ відповідно Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 16.09.2020 № 1146;
учнів 4-го класу (2020/2021 навчального року) та 5-9 класів – відповідно до критеріїв оцінювання, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 року № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів з базових дисциплін в системі загальної середньої освіти», зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 року № 1009;
учнів 10-11 класів - згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 05.05.2008 року№ 371 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти».
4.10. Педагогічні працівники КЗ «Артемівський ліцей», ураховуючи загальні тенденції трансформації освітнього процесу, можуть застосовувати також формувальне оцінювання для учнів 3-11 класів, розробляти чіткі критерії оцінювання робіт, оцінювання яких має елементи суб’єктивізму.
Обов’язковою вимогою до кожного педагогічного працівника закладу є оголошення критеріїв, правил та процедур оцінювання учнів щорічно з предмету у цілому, для кожного типу робіт та кожної роботи зокрема.
Критерії оцінювання з кожної навчальної дисципліни, що вивчається учнями класу, мають бути розміщенні на інформаційному стенді кожного навчального кабінету, а також опубліковані у відповідній тематичній теці на офіційному сайті закладу освіти.
4.11. Процедура оцінювання педагогічної діяльності педагогічного працівника включає в себе атестацію та сертифікацію.
4.12. Атестація педагогічних працівників проводиться відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України «Про освіту», постанови Кабінету Міністрів України № 1190 від 27.12.2018 року та на підставі Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 930 від 06.10.2010 (зі змінами, затвердженими наказами Міністерства освіти і науки України № 1473 від 20.12.2011 та №1135 від 08.08.2013).
4.13. Сертифікація педагогічних працівників проводиться відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1190 (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1094).
4.14. Метою сертифікації є виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.
Педагогічні працівники беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі.
Сертифікація складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно один за одним, а саме із:
1) незалежного тестування учасників сертифікації;
2) самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності;
3) вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації.
4.15. Для організації та проведення внутрішнього моніторингу розробляється Порядок про моніторингові дослідження, які проводяться у КЗ «Артемівський ліцей», що затверджується наказом директора КЗ «Артемівський ліцей» та містить:
- систему показників для моніторингу (умови, процеси, результати);
- перелік наявного в закладі інструментарію для вимірювання показників;
- методи аналізу даних, що використовуються в межах моніторингової діяльності для визначення факторів впливу на результати освітньої діяльності (порівняльний аналіз, квадрант-аналіз, кореляційний аналіз);
- терміни проведення досліджень;
- відповідальних осіб за організацію, проведення моніторингових процедур, узагальнення та аналіз отриманих даних.
Внутрішній моніторинг проводиться за такими етапами:
- планування та організація моніторингових досліджень на рівні закладу освіти;
- забезпечення якості моніторингових процедур;
- здійснення аналітичної діяльності;
- розробка коригувальних заходів за результатами моніторингу.
Результати внутрішнього моніторингу узагальнюються, аналізуються, оприлюднюються, доводяться до відома всіх учасників освітнього процесу та використовуються в педагогічній діяльності.
4.16. Самооцінювання освітньої діяльності передбачає:
- оцінювання педагогічними працівниками показників якості освітньої діяльності в межах внутрішнього моніторингу;
- самооцінку адміністрацією КЗ «Артемівський ліцей» вимог (правил), критеріїв, показників внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- залучення всіх учасників освітнього процесу до оцінювання показників якості освітньої діяльності та управлінських процесів у КЗ «Артемівський ліцей», результати якого використовуються при проведенні самоаналізу діяльності КЗ «Артемівський ліцей».
Положення |